Intakegesprek(ken) met de opdrachtgever
- Wat wenst de opdrachtgever met de bouw of verbouw te bereiken?
- Welke eisen worden aan het eindproduct gesteld?
- Wat is de huidige situatie?
- Welke middelen staan ter beschikking?
Opstellen plan van aanpak
- Korte weergave en van eerdere gesprekken en de resultaten daaruit.
- Grof stappenplan bestaande uit beslismomenten en tijdspad.
- Een eerste inventarisatie van mogelijkheden waarop de wensen van de opdrachtgever verwezenlijkt kunnen worden (met risico-indicatie).
Haalbaarheidsondezoek
- Vergelijking van de mogelijkheden (scenario’s) waarop de wensen van de opdrachtgever verwezenlijkt kunnen worden bestaande uit:
- Grove indicatie van de benodigde middelen (geld) en acties (per scenario) om tot het gewenste eindresultaat te komen.
- Tijdspad en beslismomenten (per scenario).
- Advies ten aanzien van het te volgen scenario.
Opstellen fasedocument (rapportage, planning en conclusie.)
- Document waarin de afspraken en uitgangspunten zijn vastgelegd zoals deze zijn afgesproken. Dit document sluit de initiatie fase af en is de basis voor de volgende fase (ontwikkeling en planvorming).